Community 🤼

Electronische betaling

VVE

Klanten kunnen bij mij ook betalen via een betaalterminal (Sumup). Als een klant bv iets koopt van 20€, wordt bij de uitbetaling op mijn bankrekening, automatisch de transactiekosten (in dit geval 0.36€) afgetrokken. Er wordt dus 19.66€ op mijn bankrekening gezet. Hoe geef ik dit nu het best in? Bij daginkomsten enkel 19.66€ ingeven en klaar? Of 20€ bij dagontvangsten en dan 0.36€ bij uitgaven ingeven? (Ter info: ben zelfstandig in bijberoep, kleine onderneming onderworpen aan vrijstelling van belasting)

  • Hangt er een beetje van af, maar ik zou zeggen: 19,66 inboeken in de dagontvangsten om het je makkelijk te maken. Dat is uiteindelijk ook wat je “ontvangt” op je rekening.

    Je zou ook 20 kunnen inboeken en dan de factuur inboeken van Sumup.. Maar ik zou dan voor 19,66 gaan.

Delen

Stel je vraag aan de Dexxter-community met meer dan 10.000+ eenmanszaken & geverifieerde Dexxter-experts.

⚠️ deze antwoorden zijn niet altijd geverifieerd.

Stel je vraag in de community

Stel je vraag aan de Dexxter-community met meer dan 10.000+ eenmanszaken & geverifieerde Dexxter-experts.

Pijl 1 - geel

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten