Community 🤼

kosten inrichting kantoor

MVM

Mag ik kosten voor de inrichting van mijn praktijkruimte invoeren, zoals gordijnen en stoelen? Voor hoeveel % mag ik dat invoeren?

  • Hoi,

    Ik (maar ben geen boekhouder natuurlijk) zou denken voor 100% in je boekhouding.. Je zou toch geen praktijkruimte hebben als je geen zelfstandige was?

    Dus met andere woorden die praktijkruimte is daar enkel en alleen omdat je zelfstandige bent en dan lijken mij de kosten gewoon 100% in je boekhouding te kunnen. Idem met de btw, maar geen idee of je btw-plichtig bent natuurlijk 🙂

  • Praktijkruimte zou ik inderdaad ook 100% in je boekhouding steken. Je gaat daar toch quasi alleen komen als je voor je beroep bezig bent, dus dan zou ik niet twijfelen.

  • Ik breng meubels en inrichting in voor 75% aangezien ik ook in mijn praktijkruimte ga zitten voor mijn persoonlijke administratie 🙂

  • Dat is (héél) correct van jou 🙂 Je gaat geen controleur vinden die je gaat tegenspreken, maar.. ik denk dat die controleur je ook niet gaat tegenspreken als je dat voor 100% zou inbrengen. Toch als die ruimte wat afgesloten is tov de privé etc.

    Maar ik zei het op 16-04 al en ik zeg het nu nog steeds, ik ben geen boekhouder natuurlijk 😉 Wel leuk om elkaar eens te horen en welk % andere zowat toepassen.

  • Dankje voor de tip. De 75% geldt vooral voor bureau, bureaustoel,… Mijn behandeltafel enz breng ik uiteraard wel 100% in.

Delen

Stel je vraag aan de Dexxter-community met meer dan 10.000+ eenmanszaken & geverifieerde Dexxter-experts.

⚠️ deze antwoorden zijn niet altijd geverifieerd.

Stel je vraag in de community

Stel je vraag aan de Dexxter-community met meer dan 10.000+ eenmanszaken & geverifieerde Dexxter-experts.

Pijl 1 - geel

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten