Community 🤼

vaste kosten voor startdatum bijberoep

JVDW

Hallo

  1. Ik startte op 1 april 2021. Mag ik alle vaste kosten inbrengen van het gehele jaar (12 maanden ipv 8 maanden) ? Ik dacht dat uitgaven van 3 maanden voor je startdatum ook ingebracht mochten worden. Dus ook van toepassing op deze vaste kosten?

  2. Deze facturen zijn allen betaald met ons gemeenschappelijke zichtrekening. Vormt dit een probleem dan om kosten in te brengen, dat deze facturen niet betaald zijn met de ‘zakelijke’ rekening?

  • Hallo,

    1) Neem zeker een kijkje naar ons artikel in het leercentrum: “een uitgave voor je opstart?”. Let wel op dat gaat om redelijk specifieke kosten in functie van je zelfstandige activiteit. Als dat eerder algemene kosten zijn, dan ligt de interpretatie iets moeilijker. Maar om de specifieke situatie te gaan inschatten, dat valt uiteraard buiten de scope van onze diensten als software leverancier.

    2) Nee, dat mag ook via de gemeenschappelijke rekening gebeuren. Zolang je maar kan aantonen dat je effectief hebt betaald, rechtstreeks of onrechtstreeks (via de gemeenschappelijke zichtrekening bijvoorbeeld).

Delen

Stel je vraag aan de Dexxter-community met meer dan 10.000+ eenmanszaken & geverifieerde Dexxter-experts.

⚠️ deze antwoorden zijn niet altijd geverifieerd.

Stel je vraag in de community

Stel je vraag aan de Dexxter-community met meer dan 10.000+ eenmanszaken & geverifieerde Dexxter-experts.

Pijl 1 - geel

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten