Eenmanszaak. Ik werk 60/40. Ik maak bv een factuur op van 100€ niet btw plichtig. Ik zou 60€ ontvangen. Maar die dat betaald moet het schijnt op mij 21% btw betalen. Ze gaan dat nu van mijn 60€ afhouden! Mag dit?
Eenmanszaak. Ik werk 60/40. Ik maak bv een factuur op van 100€ niet btw plichtig. Ik zou 60€ ontvangen. Maar die dat betaald moet het schijnt op mij 21% btw betalen. Ze gaan dat nu van mijn 60€ afhouden! Mag dit?
Ben je niet-BTW plichtig of BTW vrijgesteld ?
https://dexxter.be/btw-plichtig-of-btw-vrijgesteld-3-cijfervoorbeelden/?utm_source=learning_center&utm_medium=referral
En opgepast : sommige beroepen kunnen geen btw-vrijstelling voor kleine ondernemingen bekomen.
Probeer het vooral zelf uit. Zelfs als je nog geen ondernemingsnummer hebt, kan je al aan de slag.