Community 🤼

Klant betaalt niet binnen de opgegeven betaaltermijn

SV

Hoi, in de algemene voorwaarden staat “Bij gehele of gedeeltelijke wanbetaling op de vervaldag, zal het openstaande bedrag automatisch en zonder de noodzaak van voorafgaande ingebrekestelling, verhoogd worden met een intrest bedoeld in artikel 5 van de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van betalingsachterstand bij handelstransacties en een schadevergoeding van 10% (dit laatste met een minimum van 40 euro).”

Ik heb mijn klant 2 maal een herinnering gestuurd. Als deze morgen niet betaald, moet ik me waarschijnlijk aan de regels houden en dus een schadevergoeding aanrekenen.

Er staat dat het te betalen bedrag automatisch wordt verhoogd, maar hoe komt dit dan bij de klant terecht? Is dat een automatische email of …?

Het is geen slechte klant, maar zeer vergeetachtig. Hoe ga ik hier het beste mee om?

Dankje!

  • Je hoeft geen interesten aan te rekenen hoor, dat is geen verplichting langs jouw kant, eerder een soort recht 🙂

    Dus als je zelf zegt, “het is geen slechte klant”.. Dan zou ik geen interesten aanrekenen, maar dat ben ik natuurlijk, mss te soft langs mijn kant.

    Ik zou hem eens bellen ofzo, je weet nooit waar het misloopt tenslotte. Interesten (maar dat ben ik weer) vind ik toch plots wat agressief (als het echt een goeie klant is)

  • Dankje EB, als starter wil ik niet agressief overkomen. Dus ik volg je redenering. Ondertussen heeft de klant wel betaald, joepie.

Delen

Stel je vraag aan de Dexxter-community met meer dan 10.000+ eenmanszaken & geverifieerde Dexxter-experts.

⚠️ deze antwoorden zijn niet altijd geverifieerd.

Stel je vraag in de community

Stel je vraag aan de Dexxter-community met meer dan 10.000+ eenmanszaken & geverifieerde Dexxter-experts.

Pijl 1 - geel

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten