Hoe geef ik een lening in voor mijn eenmanszaak?

Hoe geef ik een lening in voor mijn eenmanszaak?
Inhoudstabel

Een lening bestaat altijd uit twee delen, namelijk;

1️⃣ De terugbetaling van het kapitaal

2️⃣ De betaalde intresten

Het geleende kapitaal heeft geen impact op je boekhouding. Dat is wel het geval als je met dat kapitaal zaken aankoopt. Die kosten (of investeringen) kan je gewoon via de aankoopfacturen van de gekochte goederen of diensten opladen in Dexxter en worden zo automatisch in je boekhouding opgenomen.

Tips template 20

Tip:

De interesten van de lening zijn wel apart als een uitgave in je boekhouding in te geven.

Hoe kan je intresten ingeven in Dexxter?

Simpelweg zoals je elke uitgave in Dexxter ingeeft. Je kan het bankafschrift uploaden waarop het bedrag aan intresten wordt vermeld. Eventueel zou je ook de aflossingstabel kunnen uploaden, want ook hierop wordt het bedrag aan maandelijkse intrest vermeld.

 

Artikel delen

Artikel delen

Eenvoudig ingeven en beheren van je uitgaven

Optimaliseer je boekhouding en vergeet geen enkele uitgave. Foto’s van bonnetjes kan je zelfs inscannen via onze app.

Uitgaven beheren was nog nooit zo eenvoudig

Dexxter zorgt mee voor het goede beheer van je zaak. Zo sporen we automatisch foutjes op en geeft het platform automatisch advies. 

Pijl 1 - geel