Community 🤼

Verzendkosten inbrengen

CD

Even een vraag ivm de verzendkosten. Vanaf een bepaald bedrag hoeft de klant geen verzendkost te betalen. Geef ik de verzendkost voor mijzelf dan in als een uitgave? Is het mailtje van bpost hiervoor voldoende als bewijs? Er staat daar namelijk geen btw bedrag op en is niet echt een factuur.

  • Verzendkosten moet je altijd ingeven als een uitgave, lijkt me. Of je ze nu wel of niet gaat doorrekenen aan je klant, initieel zijn ze voor jou toch een uitgave?

    Dat mailtje van Bpost is wel goed genoeg denk ik, als er maar opstaat dat je iets hebt verzonden, welk bedrag, welke leverancier, … Dan kan je geen btw terugtrekken, want geen factuur, maar als betaalbewijs telt het wel mee zou ik denken?

  • Ja, juist. Daar heb je een punt. Ik had de verzendkosten alleen als inkomst gezien, nog niet als uitgave. Mag ik de verzendkosten bundelen of moet ik echt elke betaling van 5,7 euro apart inboeken?

  • Ik zou ze bundelen, anders ben je redelijk lang bezig lijkt me :p

    Gewoon één documentje van maken en alles in één groot bedrag inboeken!

Delen

Stel je vraag aan de Dexxter-community met meer dan 10.000+ eenmanszaken & geverifieerde Dexxter-experts.

⚠️ deze antwoorden zijn niet altijd geverifieerd.

Stel je vraag in de community

Stel je vraag aan de Dexxter-community met meer dan 10.000+ eenmanszaken & geverifieerde Dexxter-experts.

Pijl 1 - geel

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten