Wat is het verschil tussen een uitgaande creditnota en een gewone factuur? Hoe moet ik hiermee omgaan?
Hét boekhoudplatform voor Belgische eenmanszaken 🇧🇪
Verstuur ze in enkele klikken via handige templates en via Peppol (e-invoicing).
Al je kosten altijd correct ingegeven. Foto’s van bonnetjes via de app.
Je belastingaangiftes automatisch in orde. Dien ze in max. 3 minuten in.
Altijd vat op je cijfers. Mis geen deadline dankzij jouw persoonlijke tijdlijn.
Stel al jouw vragen in onze top community of bekijk onze video’s in het leercentrum.
Je boekhouding steeds binnen handbereik met de Dexxter app.
Specifiek voor starters & eenmanszaken zoals jou 🧐
Voor accountants
Voor starters
Stories
Wekelijks organiseren we webinars over zelf boekhouden specifiek voor jouw statuut.
Leer Dexxter op je eigen tempo kennen. Je kan de cursussen bekijken of lezen.
Alles over boekhouden voor eenmanszaken 🧠
Community 🤼
Wat is het verschil tussen een uitgaande creditnota en een gewone factuur? Hoe moet ik hiermee omgaan?
Een uitgaande creditnota wordt gebruikt als je een fout hebt gemaakt in een eerdere factuur of als een klant een betaling terugvraagt. Het is dus een soort ‘correctie’. De creditnota moet duidelijk verwijzen naar de oorspronkelijke factuur en het bedrag corrigeren. Het is belangrijk dat je deze goed administreert. Je kunt een creditnota maken via dezelfde software die je ook voor je facturen gebruikt. Het is handig om dit meteen te doen om verwarring te voorkomen.
Stel je vraag aan de Dexxter-community met meer dan 10.000+ eenmanszaken & geverifieerde Dexxter-experts.
⚠️ deze antwoorden zijn niet altijd geverifieerd.
Stel je vraag aan de Dexxter-community met meer dan 10.000+ eenmanszaken & geverifieerde Dexxter-experts.
Community 🤼
Eenvoudig, begrijpbaar en betaalbaar boekhouden voor eenmanszaken
Over zelf boekhouden