mollie en dagontvangsten
Ik zou heel graag mijn dagontvangsten automatisch willen invullen via Mollie. Ik gebruik geen andere betaaltools. Kan dit? En kan dit met terugwerkende kracht ook voor 2025? Alvast bedankt!
Facturation Peppol
J’ai reçu une facture dans la rubrique dépense via PEPPOL. Par une fausse manipulation, j’ai supprimé complètement cette facture. Puis-je récupérer cette facture (extrait du mail rteçu par Dexxter: Vous avez reçu une nouvelle facture Peppol de la part de ELEKTRO KOCH AG.Numéro de la facture0025601131Date28 janvier 2026Montant (TVA incluse)1 005,44 €) Merci pour votre réponse
betalingskorting
als er betaling korting mag gebeuren, kan ik deze niet koppelen aan de facturen bij bank afschriften, , bij factuur staat die nog steeds in het rood
Huur inbrengen en beroepsmatig percentage berekenen
Beste Ik had graag de huur van mijn apartement ingebracht, nu ben ik wat in de war met hoe ik het beroepsmatig percentage bereken sinds ik zelfstandige in bijberoep ben. Ik geef namelijk yoga lessen en huur een klein apartement met 1 slaapkamer.Dit houdt in dat qua oppervlakte 50% van mijn vierkantemeters beroepsmatig zijn want […]
Niet btw plichtig
Eenmanszaak. Ik werk 60/40. Ik maak bv een factuur op van 100€ niet btw plichtig. Ik zou 60€ ontvangen. Maar die dat betaald moet het schijnt op mij 21% btw betalen. Ze gaan dat nu van mijn 60€ afhouden! Mag dit?
Vraag over recuperatie btw op buitenlandse facturen
Goeiedag, Ik start de komende weken als student-zelfstandige en ben momenteel mijn opstartkosten aan het inboeken. Ik heb echter enkele facturen van leveranciers uit Nederland, Duitsland, enzovoort, waarop al btw werd aangerekend. Wanneer ik deze nu inboek, geeft het systeem aan dat deze btw niet recupereerbaar is. Kunt u mij laten weten of er een […]
Uitgaven : over te dragen kosten
Verzekering van een wagen loopt van bijvoorbeeld van 1 april 2026 tot 31 maart 2027. Ik moet de kost voor 9 maanden boeken. de overige 3 zijn voor in 2027. Hoe doen jullie dit.
kadobon
Een klant vraag om een kadobon. Hoe verwerk ik dit in de boekhouding?
Document niet via Peppol ontvangen, geen btw recupereren
In januari heb ik de lokale carnavalsvereniging gesponsord. Hiervoor hebben ze mij een papieren factuur gegeven met vermelding “als steun, sponsoring en reclame voor de carnavalsvereniging”. Als ik deze factuur wil inboeken met 21%btw (voor zover ik heb begrepen is reclame een tegenprestatie en dus aan 21%) krijg ik de melding “Dit document is niet […]
Server instalatie kosten boeken als investering?
Ik huur servers online voor de hosting van mijn bedrijf. Echter nieuwe servers opzetten komt met een initiele instalatie kost (totaal meer dan €250). Moet ik deze setup kost dan als investering inboeken? Of is dat gewoon extra hosting kosten omdat ik de servers zelf niet koop?