Klantenlisting

Dag iedereen, Ik heb een vraag over klantenlisting. We moeten voor 30/03/2026 de klantenlisting indienen via intervat voor het jaar 2025. Maar ik ben pas begonnen op 1/01/2026, dus ik heb geen klantenlisting van 2025 en kan ook geen generen of kan het niet als optie kiezen bij aangiftes > klantenlisting. Wat moet ik doen?

Overname eenmanszaak

Ik wens een bestaande eenmanszaak over te nemen. De andere eenmanszaak heeft ook Dexxter, Hoe kan ik dit het beste regelen qua overname van goederen en boekhouding? (Ik heb inzicht in de boekhouding van de andere zaak)

verplicht vermelden dat ik niet BTW-plichtig ben?

Hallo, Ik heb een heel bescheiden omzet, maar heb nu mijn eerste potentieel grotere professionele klant. Ben ik verplicht om te vermelden dat ik niet BTW plichtig ben? Ik vrees dat ik mijn klant niet kan houden als ik bvb volgend jaar plots 21% moet bij-aanrekenen. Mvg, Sara

Refferal link

Heeft iemand voor mij een link? dan kun je ook een kortingpakken? :p

Particuliere factuur – Peppol

Hey, Ik breng momenteel een particuliere factuur in in mijn boekhouding.Zelfstandige in bijberoep.Nu met peppol, kan ik dit na kwartaal 1 nog inbrengen of dien ik een nieuw contract af te sluiten. Dank!

Lezing btw vrijgesteld?

Ik werk als psycholoog en dus als zelfstandige met vrijstelling van btw. Ik gaf een lezing, hiervoor krijg ik een vergoeding. Is deze lezing vrijgesteld van btw? Indien niet, hoe moet ik deze factureren? Alvast bedankt voor de hulp.

huur auto

Beste, ik heb een vraag ivm mijn prive wagen die ik momenteel gebruik om naar werven te rijden voor inspectie maar ook gebruik om de werken te gaan uitvoeren. Ik heb een eenmanszaak in bijberoep en heb nog niet voldoende verdient om al een lichte vracht te kunnen aankopen. Momenteel wordt de auto dus volledig […]

Bank naar dagontvangsten koppelen

Hallo iedereen Even een vraag , ik heb geld ontvangen via payconiq en ingegeven als dagontvangsten , er lijkt geen optie te zijn om de transacties te kopellen met dagontvangsten.Hoe best doen ? Andere Betaling selecteren bij bank en als mededeling zie dagontvangsten van die dag bij iedere transactie van die dag ? Alvast dank […]