investering met voorschotfactuur en eindfactuur inboeken.

Ik heb een af te schrijven investering gedaan van een fiets voor de zaak. Ik heb via peppol 2 facturen gekregen, een voorschotfactuur en een eindfactuur. Hoe kan ik deze 2 combineren om in te boeken of hoe kan ik dit makkelijk inboeken en combineren als 1 afschrijving?

Factuur (na Peppol) ook versturen via e-mail

Nu met de integratie van Peppol zie ik de optie niet meer staan om facturen ook via mail te verzenden naar de klant (B2B). Is de factuur downloaden en zelf nog versturen de enige optie, m.a.w. lukt dit niet meer via Dexxter zelf?

Opstartkosten vorig boekjaar

Ik heb enkel kosten voor de opstart op 2025 moeten boeken. Kunnen die ook afgetrokken worden voor de belastingsaangifte van 2026?

klantenlisting

ik ben gespecialiseerd voetverzorger in bijberoep met BTW-vrijstelling (onder 25000euro). Mijn klanten zijn dus particulieren. bij sommige moet ik een factuur (zonder BTW) opsturen naar het OCMW of bewindvoerder. Moet ik een klantenlisting doen?

Voorgaande jaren invoeren?

Ik ben nieuw vanaf Q1 2026 bij dexter. Moet ik alles van voorgaande jaren ook in dexter invoeren? of houd ik gewoon alle facturen van voorgaande jaren bij? en van hoeveel jaar terug moet ik ze bewaren?

Klantenlisting 2025. Indienen voor 30/03/2026

Een mail gehad van Dexxter i.v.m. met verplichte klantenlisting. Mooi uitgelegd, maar er moet eerst een XML-bestand gedownload worden. Maar dat bestand is niet te downloaden op mijn P.C. Wat kan ik in dit geval doen?