Ingeboekte facturen
Beste, Waar vindt ik mijn facturen terug die reeds ingeboekt zijn? Ik heb een factuur via Peppol ingeboekt maar vergeten aan te duiden dat deze betaald is. Ik vind enkel een overzicht terug van de te in te boeken facturen.
Ik wil een bedrijf opstarten samen met iemand anders
Ik zou graag een webshop met dameskleding opstarten met een vriendin. We hebben nu allebei apart een eenmanszaak, maar we willen graag de handen in elkaar slaan. Hoe pakken we dit het beste aan? Via een VOF of iets anders? Kunnen we de boekhouding dan nog via jullie doen?
Ik kocht schoonmaakproducten (ramenwasser in bijberoep) en wil een bidon doorverkopen aan familielid maar hoe factureren?
Een familielid wil graag een bidon schoonmaakmiddel overkopen. Dit voor geheel privé doeleinde. Ze stortte het geld voor die goederen op mijn zakelijke rekening. Moet ik daar een verkoopfactuur van maken? Zo ja, is dat dan incl. btw? De aankoopfactuur van de schoonmaakmiddelen zit al in mijn boekhouding. (aankoop werkmaterialen)
Koppelen bank
Beste, Ik ben nieuw bij Dexxter en probeer mijn Crelan rekening te koppelen aan jullie software maar ik krijg telkens een foutmelding. Hoe kan ik dit oplossen? Met vriendelijke groet, Leen De moor
Aankoop via ander profiel
Ik heb recent een apparaat gekocht op Ibood voor mijn eenmanszaak. Ik heb hiervoor het account gebruikt van mijn moeder. Ik heb wel betaald met mijn persoonlijke rekening. Kan ik dit ingeven als kost hoewel er een andere naam op het factuur zal staan? Alvast bedankt voor de hulp!
Intracommunautaire aankopen
Hallo heb een paar facturen van nederlandstalige leveranciers. Kan de btw worden gerecupereerd ? dient dit via een aparte aangifte ? superbedankt voor het antwoord.
uurloon
Mag ik mezelf in bijberoep door het geven van workshops een uurloon uitkeren om zo kosten te maken?
Pensioensparen partner
Beste, op welke manier boek ik pensioensparen in van mijn partner? Deze kost is fiscaal niet aftrekbaar, maar in onze gemeenschappelijke aangifte op het einde van het jaar levert dit wel een belastingsvoordeel op. Alvast bedankt voor het antwoord
Hypothecaire lening inbrengen handelspand
Beste, Ik kocht recent een handelspand, volledig losstaand van mijn prive woning. In dit pand wil ik mijn onderneming huisvestigen. Kan ik/moet ik mijn lening inbrengen als onkost verdeeld over x aantal jaar en zo dus afschrijven? Kan ik/moet ik mijn afbetalingen voor deze lening als uitgaven registreren? Mvg, Karol
Auto inbrengen
Is het mogelijk om een lichte vracht in te brengen als deze zowel voor prive als zakelijk vlak gebruikt wordt? Maar deze staat ingeschreven op een familielid, is dit dan nog steeds mogelijk of moet deze ingeschrven worden op eigen naam van de eenmanszaak?