Kwijtschrift Autokeuring – Geen Peppol – Geen BTW recup
Ik ga soms voor een klant naar de autokeuring. Het kwijtschrift dat ik daarvan krijg boekte ik tot op heden in door het in te scannen en te uploaden. Dexxter meldt me nu “Niet via Peppol dus geen BTW te recupereren” … Hoe boek ik deze uitgave correct in? Uiteraard ga ik ook met mijn […]
Forfaitaire beroepskosten
Als ik ervoor kies om met forfaitaire beroepskosten te gaan werken bij mijn aangifte, is het dan nodig om bonnetjes in te geven in dexter? Aangezien dit toch enkel nodig is als je met daadwerkelijke uitgaves werkt. Forfaitaire beroepskosten is toch gewoon een algemeen bepaald percentage of zit ik fout?
Webshop
Beste Mijn activiteit is een webshop, dit wil zeggen dat de klant steeds op voorhand betaald. Bij het opmaken van de eindelijke factuur kan ik niet aanduiden dat deze reeds betaald is. Er moet ik deze opslaan en dan pas kan ik bij status een wijziging doorvoeren. Zijn er op niveau van de toepassingen nog […]
Peppol fout- LanguageID op RegistrationName
Bij het versturen van een Peppol-factuur via Dexter krijgt mijn klant deze fout: Invoice/cac:AccountingCustomerParty/cac:Party/cac:PartyLegalEntity/cbc:RegistrationName bevat attribute languageID=”NL”, wat niet toegelaten is in Peppol BIS Billing 3. Kunnen jullie het languageID-attribuut op cbc:RegistrationName verwijderen voor Peppol-facturen?
Gehuurde wagen volledig factureren?
Ik huur een wagen voor verplaatstingen. Als ik enkel km- vergoeding aanreken, komt dit niet overeen met de kostprijs van de huurwagen. Kan ik ook gewoon de prijs van de huurwagen op de factuur zetten ipv km- vergoeding?
Odoo verkoopfacturen (Peppol) + boekhouding/inkoop in Dexxter: kan dit gesplitst?
Hallo, Ik ben een Belgische eenmanszaak. Ik wil Odoo gebruiken voor mijn workflow en verkoopfacturen (maken + versturen), maar mijn boekhouding wil ik in Dexxter blijven doen. Mijn vragen: Kan ik mijn verkoopfacturen in Odoo maken en (voor B2B) via Peppol versturen, en daarna een kopie (pdf/UBL) forwarden of uploaden naar Dexxter om daar te […]
Papieren factuur
Ik heb online materialen vanuit Nederland aangekocht. De firma heeft mij via mail een factuur bezorgd. Hoe kan ik deze factuur inboeken?
klant zonder emailadres
Ik moet mijn (allereerste) eerste factuur gaan opmaken. Deze (particuliere) klant heeft geen email adres. Kan ik deze gewoon zelf afprinten en via de post opsturen? Wil het liever op voorhand vragen voordat ik ga vastlopen en dan achter een antwoord moet gaan zoeken.
Factuur van Digi-belgium niet via Peppol ontvangen
Op vrijdag 9 januari van Digi-Belgium.be mijn maandelijkse factuur net zoals vroeger ontvangen als PDF bijlage via mail en niets automatisch ontvangen via Dexxter terwijl alles correct ingesteld is. Nog iemand met hetzelfde probleem van deze of andere Belgische leveranciers?
peppol
beste ik heb op 2 januari een gsm gekocht via coolblue nu is de factuur niet via peppol gestuurd omdat ze in een overgangsfase zaten en ze via mail werden verstuurd. Nu kan ik deze niet inboeken om mijn btw terug te krijgen. hoe kan ik dit oplossen? mvg geerts ann creaworkshops