inkomend bedrag rekening
Hallo Ik heb 3 inkomende bedragen ‘BANKSYS’ op mijn bedrijfsrekening. Ik vermoed via payconiq de verkeerde kaart of rekening gebruikt. Ik weet niet meer van wat die inkomende bedragen zijn, kan ik dit gewoon koppelen als privébetaling? Vriendelijke groetjes Dorien
Peppol
Ik ben btw vrijgesteld en verstuur pakketjes via Bpost. Tot nu toe verstuur ik dit via mijn persoonlijk prive account en vraag ik steeds een bewijs via email om dit te kunnen inboeken. Kan dit nog steeds op de manier of moeten aankomen van Bpost ook via Peppol werken?
Op zoek boekhouder voor occasioneel advies (per uur/dag betaald)
Dag allen, Ik ben net gestart als eenmanszaak in bijberoep (hoofdactiviteit: gîte verhuur aan toeristen, btw plichtig). Ik wil mijn boekhouding zelf doen met Dexxter. Ik zit echter met een aantal vragen rond btw, beroepskosten, e.d. die ik graag aan een boekhouder zou willen voorleggen. Mijn vragen zijn relatief eenvoudig en eenmalig van aard. Eens […]
Prestaties uit 2025 vandaag betaald – hoe ingeven?
Beste, Een cliënt heeft 2 prestaties die in november en december 2025 geleverd zijn, vandaag betaald, vandaag op mijn rekening gestort . Moet ik die vandaag ingeven in de dagontvangsten, ook al behoren ze bij vorig boekjaar? Dank voor een reactie. Greet
verkoop producten in de US – BTW vrijstelling
Ik ben van plan te starten als zelfstandige ( pensioen ) waarbij ik specifieke coatings ontwikkel die zullen geproduceerd worden door een belgisch bedrijf in toll manufacturing en worden afgenomen door een amerikaans bedrijf aan wie ik deze producten zal factureren. Dit bedrijf zal dan verder voor de commercialisatie zorgen. Gezien ik nog niet weet […]
Fiscale datum – eindafrekening sociale bijdragen
Ik ontving de eindafrekening van de sociale bijdragen met factuurdatum 4/10/2025, ik boekte deze in op die datum. Enkel vergat ik de fiscale datum nog aan te passen aangezien ik het bedrag pas zal betalen in februari 2026. Is de fiscale datum dan gelijk aan de datum van betaling?
LOGO
Hoe kan je je logo vergroten in je Voorbeeld factuur van julie
Shopify verkoop invullen Dexxter
Via welke weg kan ik het slimste de verkoop van mijn shopify producten invullen? Zal elke bestelling een nieuwe invulling zijn in Dexxter of kan zo iets gebundeld worden per maand? In beide gevallen waar kan ik dat dan het beste doen?
recupel / bebat bijdragen
Hallo, Is er ergens een mogelijkheid om bij bij producten extra “taksen/bijdragen” per artikel toe te voegen? zowel in de facturatie als in dagontvangsten. Ik verkoop oa. electronica en hier heb ik op bepaalde producten recupel, bebat bijdragen enz. en deze MOETEN appart per artikel vermeld worden op de factuur, ik mag niet op de […]
Factuur niet via peppol ontvangen
Heb de factuur van energieleverancier niet via peppol ontvangen omdat contract op privéwoning staat. Wil zoals voorheen kosten inbrengen voor deel gebruik van de woining voor bijberoep. Gaat dit zoals vroeger?