Beste,
Ik ben een student-zelfstandige die werkt als freelancer in de evenementensector. Hiervoor doe ik heel wat verplaatsingen met de auto en daar komen natuurlijk heel wat kosten bij kijken, ik heb hier dus even 2 vragen bij. Allereerst wil ik even weten of het een probleem kan geven bij het inbrengen van bepaalde kosten dat de auto niet op mijn naam staat?
Daarnaast heb ik nog een vraag over de brandstofkosten specifiek. Ik heb nagedacht over 2 opties om deze in te brengen en wil even weten of de fiscus een optie zou verkiezen en of jullie misschien tips hebben over welke optie de beste is:
-
optie 1: Ik tank elke keer voor ik naar een job vertrek en betaal dit privé. Na de job tank ik mijn auto weer vol en breng ik de kost voor 100% in.
-
optie 2: Ik breng al mijn bonnetjes in (bijvoorbeeld aan het eind van het jaar), maar ik breng ze maar voor 80% in, dat is het percentage dat de auto zakelijk gebruikt wordt.
Moesten jullie nog andere tips hebben over het inbrengen van kosten in verband met een wagen hoor ik het ook graag.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!