Beroepskosten 🤑

Beroepskost: kantoorruimte huren

kantoorruimte huren

Beroepskost: kantoorruimte huren

De aftrekbaarheid hangt af van het beroepsmatig karakter

Wat valt onder huur van kantoorruimte?

Is het onmogelijk jouw zelfstandige activiteit thuis uit te oefenen? Dan is het mogelijk dat je ergens een kantoorruimte, coworking space, vergaderzaal, opslagruimte of garage moet huren voor je zelfstandige activiteit.

Als deze kost 100% noodzakelijk is voor jouw beroepsactiviteiten uit te oefenen dan zal deze kost 100% aftrekbaar zijn.

Voorbeelden:

  • Kantoorruimte: Huur van kantoren voor administratieve werkzaamheden, klantenontvangst en dagelijkse bedrijfsvoering.
  • Vergaderzalen: Huur van ruimtes voor vergaderingen, presentaties en workshops.
  • Opslagruimtes: Huur van loodsen of bergingen voor het opslaan van voorraad, apparatuur of archieven.
  • Garages: Huur van garages voor bedrijfsvoertuigen of als extra opslagruimte.
  • Creatieve ruimtes: Huur van studio’s of ateliers voor creatieve werkzaamheden zoals fotografie, kunst of design.

Huur van kantoorruimte als aftrekbare beroepskost

De kosten voor het huren van kantoorruimte kunnen als professionele uitgave worden beschouwd en dus worden afgetrokken van je belastingen. Doe je zelf jouw boekhouding met Dexxter? Dan wordt deze beroepskost mee opgenomen in je belastingaangifte.

Delen

Beroepskost: kantoorruimte huren

De aftrekbaarheid hangt af van het beroepsmatig karakter

Ook zelf boekhouden met Dexxter?

We zetten standaard kostencategorieën voor je klaar op basis van je statuut. Geef je uitgaven nadien snel en eenvoudig in.

Pijl 1 - geel