Hoe geef ik een verkoopfactuur van bol.com in? Op de factuur van bol.com staat er BTW verlegd. Voor de uitgaven snap ik dat. Maar hoe zit het dan met de verkopen? Normaal moeten we daar toch BTW voor afdragen?
Iemand hier ervaring mee?
Hét boekhoudplatform voor Belgische eenmanszaken 🇧🇪
Verstuur ze in enkele klikken via handige templates en via Peppol (e-invoicing).
Al je kosten altijd correct ingegeven. Foto’s van bonnetjes via de app.
Je belastingaangiftes automatisch in orde. Dien ze in max. 3 minuten in.
Altijd vat op je cijfers. Mis geen deadline dankzij jouw persoonlijke tijdlijn.
Stel al jouw vragen in onze top community of bekijk onze video’s in het leercentrum.
Je boekhouding steeds binnen handbereik met de Dexxter app.
Specifiek voor starters & eenmanszaken zoals jou 🧐
Voor accountants
Stories
Wekelijks organiseren we webinars over zelf boekhouden specifiek voor jouw statuut.
Leer Dexxter op je eigen tempo kennen. Je kan de cursussen bekijken of lezen.
Alles over boekhouden voor eenmanszaken 🧠
Community 🤼
Hoe geef ik een verkoopfactuur van bol.com in? Op de factuur van bol.com staat er BTW verlegd. Voor de uitgaven snap ik dat. Maar hoe zit het dan met de verkopen? Normaal moeten we daar toch BTW voor afdragen?
Iemand hier ervaring mee?
Betreft het een factuur van aankopen die je deed bij bol.com? Dan boek je dit in bij Uitgaven.
Leercentrum> zoeken op europese aankoopfactuur.Daar staat een filmpje van Dexxter.
Zijn het verkopen die je via Bol.com deed, dan moet je hiervoor zelf een factuur opmaken bij je Inkomsten:
Beste
Het gaat om de verkopen die ik doe via bol.com. Hiervoor ontvang ik een verkoopfactuur van bol.com. Op die verkoopfactuur staan alle verkopen (inkomsten) vermeld, maar ook de uitgaven (bijdrage voor verzend- en retourlabels en de commissie). Ik gebruik die verkoopfactuur zowel om de uitgaven te boeken (met btw verlegd), dus dat is geen probleem. Maar ik gebruik die ook voor de verkopen. Deze zijn ook via btw verlegd vermeld op de factuur. Moet ik die dan gewoon als btw verlegd boeken? Ik verkoop nl. via bol.com aan Nederlandse en Belgische klanten. Vandaar mijn vraag.
Ik heb geen ervaring met verkopen via bol.com. Normaal moet je als zelfstandige zelf je verkoopfacturen opmaken. Ik vermoed dat het document dat Bol je bezorgd niet echt een factuur is maar een soort afrekening. Ik zou verkoopfacturen opmaken via Dexxter, daarvoor kan je de gegevens van het document van Bol.com gebruiken.
Stel je vraag aan de Dexxter-community met meer dan 10.000+ eenmanszaken & geverifieerde Dexxter-experts.
⚠️ deze antwoorden zijn niet altijd geverifieerd.
Stel je vraag aan de Dexxter-community met meer dan 10.000+ eenmanszaken & geverifieerde Dexxter-experts.
Community 🤼
Eenvoudig, begrijpbaar en betaalbaar boekhouden voor eenmanszaken
Over zelf boekhouden