Community

teveel betaalde sociale bijdragen

DC
2024-06-17

Vraag

Wanneer ik een teveel heb aan betaalde sociale bijdragen, weet ik dat ik deze kan terugvorderen. Kan ik deze ook gewoon laten staan en worden deze “pot” dan gebruikt als ik de volgende keer sociale bijdragen moet betalen ?

Ik krijg ieder jaar de regularisatie. Dan krijg ik ofwel het teveel teruggestort, of wat ik nog verschuldigd ben, moet ik dan betalen. Maar wat jij bedoelt, zoals wel bestaat bij de btw-administratie, dat is er niet bij de sociale bijdragen volgens mij.
Stel een vraag
Stel uw vraag aan de Dexxter-community met meer dan 25.000 eenmanszaken en geverifieerde Dexxter-experts.

30 dagen gratis. Geen kredietkaart nodig.

Probeer het vooral zelf uit. Zelfs als je nog geen ondernemingsnummer hebt, kan je al aan de slag.

Community

Andere vragen van de community

Peppol factuur naar UK, VS, buiten EU

Colruyt factuur met x-tra korting hoe moet invoeren

Creditnota

Kerstmarkt

Woon-werk vergoeding

Een onderdeel van een factuur afschrijven

Odoo verkoopfacturen (Peppol) + boekhouding/inkoop in Dexxter: kan dit gesplitst?

Hoe boeken: Stripe?

kilometervergoeding met de fiets?

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten