Community

Startdatum afschrijving als je halverwege het jaar gestart bent

ADC
2023-07-02

Vraag

Hallo,

Ik las dat het als éénmanszaak interessant kan zijn om de startdatum van je afschrijving op 01 januari van het jaar reeds te laten starten, ook al vond je aankoop later in het jaar plaats. Ik vraag me af of dit ook mag, als je nog niet gestart was op 01 januari (maar bijvoorbeeld pas in juni? De app laat het alleszins wel toe…

Anouck

Dat lijkt me geen probleem te zijn.. Want wat zou het verschil zijn tussen je start 1 januari en koopt aan later in het jaar en schrijf toch af vanaf 1 januari. Dat lijkt me even "fictief" te zijn als je start 1 maart, koopt aan later in het jaar en schrijft toch al af vanaf 1 januari. Ik snap dat het een nog een dimensie extra is, maar in beide gevallen is het toch "fictief" :)
Stel een vraag
Stel uw vraag aan de Dexxter-community met meer dan 25.000 eenmanszaken en geverifieerde Dexxter-experts.

30 dagen gratis. Geen kredietkaart nodig.

Probeer het vooral zelf uit. Zelfs als je nog geen ondernemingsnummer hebt, kan je al aan de slag.

Community

Andere vragen van de community

Hoe kan ik een abonnement (via Apple) inboeken

Inboeken voorgeschoten kosten

inboeken kosten

Facturen komen in spam terecht

Aanpassing factuurnummer

Correctie van een factuur uit vorig kwartaal

Fout in uitgaven

Een opleiding als afschrijving inboeken

Nacalculatie

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten