Community

Sociale bijdragen

FS
2025-11-26

Vraag

hoe komt het dat mijn ingeboekte sociale bijdragen niet vermeld worden in het menu onder sociale bijdragen en het dus lijkt dat ik die niet betaald heb? Wat als ik later in het jaar nog extra bijbetaal, hoe boek ik dat dan in?

Vermoedelijk heb je die dan ingeboekt als "eindafrekening".

Voor ze meetellen als betaalde sociale bijdragen in het jaar zelf, moet je ze inboeken als "kwartaalbijdragen".

Je ziet dat ook telkens netjes staan op het document zelf: kwartaalbijdragen of eindafrekening (soms ook wel eens regularisatie genoemd).

Stel een vraag
Stel uw vraag aan de Dexxter-community met meer dan 25.000 eenmanszaken en geverifieerde Dexxter-experts.

30 dagen gratis. Geen kredietkaart nodig.

Probeer het vooral zelf uit. Zelfs als je nog geen ondernemingsnummer hebt, kan je al aan de slag.

Community

Andere vragen van de community

BTW aftrekbaar van representatieve onkosten?

prijzen tombola

Bijzondere btw-aangifte Bol.com & Mollie – wat moet ik precies opgeven?

KMO-portefeuille

Invullen dagontvangsten

Workshops verkopen via een website

Deel Factuur opstellen

Verkeersboete

kilometervergoeding verplaatsingen met privé/gezinswagen

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten