Peppol – Diverse kassaticketjes

Ik heb voorlopig Peppol nog niet geactiveerd, maar heb hieromtrent nog volgende vragen: Wat moet er gebeuren (vanaf januari 2026) met kassatickets die ik wil inbrengen? Soms krijg ik kassatickets bij aankopen op beurzen die ik gewoon inbreng in Dexxter, maar ik vermoed dat ik vanaf 2026 de leverancier moet contacteren om via Peppol te […]

Vervoer van- en naar werk

Dag allen Kan ik als eenmanszaak mijn brandstofkosten van en naar mijn burelen ingeven als kost? Ik maak deze ritten 5 dagen per week. Moet ik een bepaald percentage ervan ingeven (aangezien deze wagen ook tijdens het weekend wordt gebruikt)?

overschakelen naar volledig zelfstaandig

hallo. ik ben gestart in bijberoep en ga waarschijnlijk overstappen naar volledig zelfstandig. wat zijn de voor en nadelen? en wat moet ik hiervoor doen? mvg DDK ramenwasser

Voorraad

Beste, In 2023 ging mijn zaak open. Ik gaf netjes alle facturen in (en dus ook de aankopen van handelsgoederen). Idem voor 2024. In 2025 paste ik voor de eerste maal mijn voorraad echt aan nadat ik melding kreeg. Ik zie nu: 2023 en 2024, werden via facturen mijn aankopen van goederen genoteerd.(+/- twv 5000€) […]

Hoe boek ik fooi in?

Wat als mijn klant iets meer betaalt op mijn bankrekening dan wat er op de factuur gevraagd wordt? Hoe boek ik deze “fooi” in?

Brandstof voor mijn machines

Beste, Ik wil graag mijn eerste aankoopfactuur ingeven maar ik moet een kostencategorie aanduiden en hier loop ik al vast… Ik heb Motomix aangekocht voor mijn machines (haagschaar, bladblazer, …) waaronder mag ik dit dan zetten? Alvast bedankt! Mvg Tim