Wat met privé aankopen waarvoor je toch een factuur hebt ontvangen via Peppol

Ik heb een privé bestelling geplaatst maar de leverancier heeft deze op mijn firmanaam gezet en een factuur verstuurd via Peppol.Deze is via de automatische bankintegratie van Dexxter nu in mijn Uitgaven lijst. Kan ik deze gewoon uit mijn Uitgaven verwijderen? Moet ik deze verwerken in Dexxter (zo ja hoe, welke uitgavepost, … )? Moet […]

Uitkering Arbeidsongeschiktheid

Hi allen, Ik heb in september drie weken een arbeidsongeschiktheid gehad als volledig zelfstandige. Hiervoor heb ik een uitkering ontvangen via de CM. Op welke manier moet ik dit inbrengen in Dexxter? Moet het überhaupt wel? Alvast bedankt voor een seintje!

relatiegeschenken

Beste, Als ik opzoekwerken doe zie ik dat relatiegeschenken meestal 50% aftrekbaar zijn. Uitzonderlijk 100% met voorwaarden. Idem met BTW aftrek of niet. Maar als ik bij Dexxter dit als kost ingeef staat er 100% aftrekbaar. Is dit dan wel correct?

Dagontvangsten

Als de klant een dienst (in mijn geval een fotoshoot) cash betaalt, maar hij wil geen factuur, moet ik dat dan inschrijven in het dagontvangstenboek?

Regularisatie Xerius – hoe tegoed inboeken?

Ik krijg een tegoed na de definitieve afrekening in 2024. Hoe boek ik dit correct in in Dexxter? Heb ik een specifieke categorie nodig, is dit een soort creditnota voor 2025 dan?

refer a friend

Een paar dagen geleden heeft een kennis van me een dexxter account geactiveerd via de referral link die ik stuurde. De account staat op actief maar we hebben beiden nog geen bevestiging of communicatie daaromtrent ontvangen. Hoe kunnen we beiden de reward claimen? Alvast bedankt!

bloemenandre@telenet.be

Beste Ik krijg mijn inkomende factuur (via Peppol) 2 à 3 dagen later in mijn boekhouding.

Foutieve adres

Ik heb een factuur aangemaakt en verstuurd, echter was het facturatie adres fout. Ik heb reeds het juiste adres aangepast bij mijn klantengegevens maar op de factuur staat nog steeds het foutieve adres, hoe kan ik dit aanpassen zonder dat ik een creditnota moet opmaken en een nieuwe factuur?