Community

Mutualiteiten

LB
2024-05-02

Vraag

Ik ben zelfstandige vroedvrouw en wordt door de mutualiteiten betaald. Echter is dit telkens het begin van de volgende maand en telkens alle patiënten gecombineerd. Aangezien dit min of meer automatisch gebeurd via het programma waar ik mee werk moet ik ook geen fysieke factuur aanmaken. Ik kan in dit programma een excel raadplegen waarin staat hoeveel elke mutualiteit mij die maand moet betalen. Dit zou volgens de makers van het programma ook voldoende zijn. Nu vroeg ik mij af of ik dit bij verkoopfacturen moet invullen of bij dagontvangsten.

Ik denk dat je best in Dexxter een verkoopfactuur opmaakt gericht aan de mutualiteit die je uitbetaald. Het lijkt me vreemd dat zij die ook niet nodig zouden hebben voor hun boekhouding.
Stel een vraag
Stel uw vraag aan de Dexxter-community met meer dan 25.000 eenmanszaken en geverifieerde Dexxter-experts.

30 dagen gratis. Geen kredietkaart nodig.

Probeer het vooral zelf uit. Zelfs als je nog geen ondernemingsnummer hebt, kan je al aan de slag.

Community

Andere vragen van de community

beroepskosten aftrekken

factuur aan ander bedrijf dat ook btw plichtig is

Kosten makelaar verkoop woning

Van jaarabonnement naar maandabonnement

uitgaven boeken

Inbrengen eigen geld in opstartende zaak

kadobon

Onkost ontvangen midden december 2025, vervaldatum begin 2026

Taxe Recupel et bebat

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten