Community

Energiekost woning: Eenmaal per jaar ingeven?

IVP
2024-02-29

Vraag

Ik werk deels van thuis en deels op locatie. Dit wil zeggen dat ik een deel van mijn energiefactuur (electriciteit) wil ingeven als kost. Wat echter niet duidelijk is, is of ik mijn maandelijkse facturen gebruik als basis. Want deze zijn echter slechts een schatting voor de uiteindelijke jaarlijkse berekening.

Of moet ik éénmaal per jaar, wanneer mijn werkelijke kost is berekend, slechts mijn electriciteitskosten ingeven?

Je zou de maandelijkse facturen gebruiken als basis en daarvan een schattig maken wat je beroepsmatig gebruik is.
Ik las ergens anders in de leeromgeving dat je inderdaad maandelijks de facturen kan gebruiken als basis. Wanneer je dan op het einde van het jaar moet bijbetalen of terugtrekt, kan je dat respectievelijk ingeven als een extra factuur of als credietnota (negatieve factuur).
Is het ook wettelijk in orde om éénmaal per jaar, op basis van de eindafrekening, de kost in te boeken?
Stel een vraag
Stel uw vraag aan de Dexxter-community met meer dan 25.000 eenmanszaken en geverifieerde Dexxter-experts.

30 dagen gratis. Geen kredietkaart nodig.

Probeer het vooral zelf uit. Zelfs als je nog geen ondernemingsnummer hebt, kan je al aan de slag.

Community

Andere vragen van de community

Factuur + creditnota inboeken voor geannuleerde kost

Brandstof betalen met zakelijke rekening

Laadpaal inbrengen

Auto fiscaliteit voor rijschool lesauto

Shoppify connecteren met Dexxter

Van BTW vrijgesteld naar BTW plichtig

Logo toevoegen

Rekening Courant

Aankoopfactuur

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten