Community

Cadeaubon

TV
2023-08-21

Vraag

Weet iemand hoe je cadeaubonnen moet inboeken? Ik weet al dat je de verkoop van die cadeaubon moet inboeken bij ontvangsten zonder BTW omdat je op dat moment nog niet weet welk tarief van toepassing zal zijn op het moment dat ze komen eten in mijn restaurant. Maar wat moet je doen op het ogenblik dat de bon dan gebruikt wordt om te betalen in mijn restaurant. Nog eens ingeven bij ontvangsten? Dan heb je zogezegd 2x ontvangsten, terwijl dit toch niet zo is?

Pas inboeken bij een eenmanszaak op moment dat de bon daadwerkelijk wordt gebruikt. Als het een bon is met 0% btw omdat je het btw tarief nog niet kent. Dus voor zo'n bon, in een eenmanszaak!, niet ingeven op moment van uitgifte bon, maar pas op moment van consumptie bon. Dan pas weet je het btw tarief
Dexxter heeft artikel in het leercentrum toegevoegd daarover! 8-)
Stel een vraag
Stel uw vraag aan de Dexxter-community met meer dan 25.000 eenmanszaken en geverifieerde Dexxter-experts.

30 dagen gratis. Geen kredietkaart nodig.

Probeer het vooral zelf uit. Zelfs als je nog geen ondernemingsnummer hebt, kan je al aan de slag.

Community

Andere vragen van de community

Klant (stichting) zonder BTW nummer factureren

Afschrijving verwijderen

Personenbelasting 2023

Eerste boekjaar geen volledig jaar – jaarlijkse kosten volledig of pro rata aftrekbaar?

verkoopfacturen hoe totaal hoe afprinten

aanpassingen in ingaven facturen

Afschrijving vervroegd stop zetten

Bon van Standplaats op Markt

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten