Beroepskosten 🤑

Aankoop handelsgoederen: Dit moet je weten!

aankoop handelsgoederen

Aankoop handelsgoederen: Dit moet je weten!

De aftrekbaarheid hangt af van het beroepsmatig karakter

Het kopen van goederen is een essentieel onderdeel van veel bedrijven. Maar wist je dat je deze kosten kunt aftrekken van je belastingen? Hier leggen we uit hoe de aankoop van goederen als beroepskost kan worden beschouwd en hoe je dit verwerkt in je boekhouding.

Wat valt onder aankoop van goederen?

De aankoop van goederen omvat alle materialen en producten die je nodig hebt om je bedrijfsactiviteiten uit te voeren. Dit kan variëren van grondstoffen voor productie tot handelsgoederen die je doorverkoopt aan klanten. Het is belangrijk dat deze aankopen direct verband houden met je bedrijfsactiviteiten.

Aankoop van goederen als aftrekbare beroepskost

De kosten voor de aankoop van goederen kunnen als zakelijke uitgave worden beschouwd, wat betekent dat je ze kunt aftrekken van je belastingen.

Hoe kan je de aankoop van handelsgoederen in je boekhouding verwerken?

Bewaar alle bonnen en facturen van de goederen die je aanschaft. Dit is essentieel om aan te tonen dat deze uitgaven zakelijk zijn. Zorg ervoor dat je boekhouding up-to-date is en dat je alle kosten nauwkeurig bijhoudt. Dit helpt niet alleen bij belastingaangiften maar geeft je ook een duidelijk overzicht van je bedrijfsuitgaven. Gebruik de kostencategorie “Handelsgoederen – aankoop goederen” binnen Dexxter om eenvoudig je kosten bij het aankopen van goederen te beheren.

Delen

Aankoop handelsgoederen: Dit moet je weten!

De aftrekbaarheid hangt af van het beroepsmatig karakter

Ook zelf boekhouden met Dexxter?

We zetten standaard kostencategorieën voor je klaar op basis van je statuut. Geef je uitgaven nadien snel en eenvoudig in.

Pijl 1 - geel