Community

Oude laptop inbrengen

LM
2025-05-29

Vraag

Hi iedereen,

Ik ben sinds 26/04/2025 gestart als zelfstandige in bijberoep. In 2023 kocht ik mijn school-laptop aan voor 880 euro. Deze gebruik ik nu voor 70% voor mijn klein bedrijfje. Een laptop zou elk jaar 25% in waarde dalen, en dus met mijn beroepsvebruik erbij verrekend zou deze nu 308 euro ‘waard’ zijn. Geef ik dit best in als onkost of als afschrijving? En kan ik dit zomaar als onkost ingeven als dit aangekocht is 2 jaar voor de opstart als zelfstandige?

Alvast bedankt!

Stel een vraag
Stel uw vraag aan de Dexxter-community met meer dan 25.000 eenmanszaken en geverifieerde Dexxter-experts.

30 dagen gratis. Geen kredietkaart nodig.

Probeer het vooral zelf uit. Zelfs als je nog geen ondernemingsnummer hebt, kan je al aan de slag.

Community

Andere vragen van de community

energiekost?

Kosten onbekende lichte vracht

Vraag over rubriek uitgaven – GS1 factuur & andere

Hoe uitbetalingen van Stripe boeken

Stopzetting

Handelsgoederen zijn niet meer bruikbaar

Op zoek boekhouder voor occasioneel advies (per uur/dag betaald)

bewijs zonder factuur inboeken

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten