Community

kwartaal btw-aangifte betaling inbrengen als kost

AV
2025-01-21

Vraag

Ik heb zonet mijn btw-aangifte via Intervat ingediend en de betaling overgemaakt. Moet ik de betaling ook als ‘uitgave’ registreren of niet? Dank alvast voor de toelichting.

BTW is fiscaal neutraal, dit wil zeggen dat dit nooit een kost of opbrengst kan zijn tenzij u niet-btw-plichtig bent, dan is de aangerekende btw op uw aankoopfacturen een kost en neem je het totale factuurbedrag als kost ipv de maatstaf van heffing (lees: bedrag excl.btw).

Besluit: betaalde btw van btw-aangifte nergens in resultaten vermelden

Bedankt voor de info.

Waar moet het ontvangstbevestiging van de BTW opgeladen worden? Hartelijk dank alvast

Stel een vraag
Stel uw vraag aan de Dexxter-community met meer dan 25.000 eenmanszaken en geverifieerde Dexxter-experts.

30 dagen gratis. Geen kredietkaart nodig.

Probeer het vooral zelf uit. Zelfs als je nog geen ondernemingsnummer hebt, kan je al aan de slag.

Community

Andere vragen van de community

Possibilité d’ajouter un chapitre, sans TVA.

Dagontvangsten diensten

Rooster 72

Elektrische wagen inbrengen

Uitgaven: BTW-nummer of bedrijfsnaam noteren?

Factuur niet via peppol ontvangen

Factuur van Digi-belgium niet via Peppol ontvangen

Kosten inbrengen

BTW verlegd

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten