Community

teveel betaalde sociale bijdragen

DC
2024-06-17

Vraag

Wanneer ik een teveel heb aan betaalde sociale bijdragen, weet ik dat ik deze kan terugvorderen. Kan ik deze ook gewoon laten staan en worden deze “pot” dan gebruikt als ik de volgende keer sociale bijdragen moet betalen ?

Ik krijg ieder jaar de regularisatie. Dan krijg ik ofwel het teveel teruggestort, of wat ik nog verschuldigd ben, moet ik dan betalen. Maar wat jij bedoelt, zoals wel bestaat bij de btw-administratie, dat is er niet bij de sociale bijdragen volgens mij.
Stel een vraag
Stel uw vraag aan de Dexxter-community met meer dan 25.000 eenmanszaken en geverifieerde Dexxter-experts.

30 dagen gratis. Geen kredietkaart nodig.

Probeer het vooral zelf uit. Zelfs als je nog geen ondernemingsnummer hebt, kan je al aan de slag.

Community

Andere vragen van de community

btw splitsing

vaste kosten voor startdatum bijberoep

werk kleding

Aankoopfacturen

Probleem offerte aanpassing

Uurregistratie

Moet ik een boekhouder inschakelen voor mijn bijberoep?

Klantenlisting

Niet alles leesbaar op factuur

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten