Community 🤼

Webshop

AE

Hoi

Ik voer werken uit als grafisch vormgever waarvoor ik offertes en facturen aanmaak. Maar ik heb ook webshop waar ik producten verkoop (via een Wix website met webshop). Als een klant iets koopt via mijn webshop, hoe dien ik dit te registreren in Dexxter? Via mijn webshop zal er automatisch een factuur aangemaakt worden worden voor de klant. Moet ik voor iedere verkoop dan een factuur aanmaken in Dexxter met exact dezelfde gegevens om mijn boekhouding te laten kloppen of is er een makkelijker/efficientere manier dan alles dubbel te moeten kopiëren?

Mvg
Annelies

  • Je kan de (gescande/digitale)factuur van Wix uploaden naar Dexxter: Inkomsten>Verkoopfactuur>Blauwe Knop “factuur uploaden”. De gegevens zal je vervolgens moeten ingeven, gelijkaardig zoals met je aankoopfacturen.

  • Hoi. Bedankt voor de feedback, nu is dit wel veel dubbel werk. Moet ik op de de factuur die ik aanmaak alle producten ook apart vermelden of kan ik gewoon een opsplitsing doen van producten aan 21% en 6% met verwijzing naar de factuur van Wix die dan toch in bijlage zit.

    Mvg
    Annelies

  • Als dit gaat over particulieren, dan kan je volgens mij ook deze inkomsten ingeven via de “dagontvangsten”
    Hierbij kan je dan alles gewoon bundelen tot 1 bedrag per dag
    Naar de fiscus toe, zal je wel nog steeds deze moeten kunnen verantwoorden met je “detail” facturen die vanuit Wix zijn aangemaakt.

    Of je dit ook mag doen voor BTW plichtige bedrijven, weet ik niet
    Maar voor die zit je sowieso ook met je klantenlisting die in dat geval niet via Dexxter kan worden gedaan

Delen

Stel je vraag aan de Dexxter-community met meer dan 10.000+ eenmanszaken & geverifieerde Dexxter-experts.

⚠️ deze antwoorden zijn niet altijd geverifieerd.

Stel je vraag in de community

Stel je vraag aan de Dexxter-community met meer dan 10.000+ eenmanszaken & geverifieerde Dexxter-experts.

Pijl 1 - geel

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten