Community

Uitgave ingeven btw-vrijstelling

ED
2023-10-03

Vraag

Hallo

Ik ben net gestart en probeer mijn eerste bonnetje in de onkosten in te geven. Ik beschik over een btw-vrijstelling dus heb ik de video (https://player.vimeo.com/video/670384546) hierover bekeken. In deze video zie je dat enkel het bedrag incl. btw dient ingevuld te worden. In mijn versie word ik echter verplicht om ook het bedrag excl. btw in te vullen.

Het systeem staat wel degelijk goed als btw-vrijgesteld.

Hoe kan ik hier over? Of hoe dien ik het dan wel correct in te dienen?

Alvast hartelijk bedankt!

Groeten

Ja, vroeger was dat zo in Dexxter. (Heb het nagevraagd bij hen, zit in zelfde situatie). Vroeger enkel totaalbedrag incl. btw bij btw-vrijgesteld. Dan hebben ze daar excl en incl aan toegevoegd om meer data te hebben... Maar allicht gaan ze dat ooit opnieuw wijzigen, uit gebruiksvriendelijkheid. Maar excl en incl zijn dus normaal bij btw-vrijgesteld, hoort er bij. Enkel incl btw is relevant voor je boekhouding, dus excl btw vul je maar wat in. Maakt niet uit. Hopelijk helpt het je wat vooruit!
Duidelijk, hartelijk dank!
Stel een vraag
Stel uw vraag aan de Dexxter-community met meer dan 25.000 eenmanszaken en geverifieerde Dexxter-experts.

30 dagen gratis. Geen kredietkaart nodig.

Probeer het vooral zelf uit. Zelfs als je nog geen ondernemingsnummer hebt, kan je al aan de slag.

Community

Andere vragen van de community

Afschrijven aanhangwagen

Geen auto op zaak, mag ik kosten wel inbrengen?

Voordelen van e-invoicing?

FACTUUR DEXXTER

Eigen gebruik inboeken?

Functie voor voorschot toevoegen bij een offerte/factuur

Uitgestelde sociale bijdragen kwartaal 4 – welk boekjaar?

Nacalculatie

Startkapitaal

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten