Community

Privékapitaal inbrengen

EDS
2025-08-01

Vraag

Ik heb een winkel in garen. Als ik bestel bij mijn groothandel dien ik steeds meer aan te kopen dan wat klanten kopen. Zij kopen per bol garen en ik per pak garen. Soms zijn de aankopen dus groter dan de inkomsten. Om dit in mijn 1ste jaar te overbruggen (= stockopbouw) investeer ik regelmatig eigen kapitaal naar de professionele rekening. Wordt dit ook aanzien als startkapitaal of hoe dien ik dit precies in te brengen? Ik veronderstel dat dit ook via de inkomsten verloopt? Ik las via het leercentrum dat je bij startkapitaal best een mededeling ingeeft en dit inboekt maar welke mededeling dan precies want voor mij gaat dit niet meer om startkapitaal maar eerder om opbouw stock. Kunnen jullie mij helpen alsjeblieft? Alvast bedankt. Els

Stel een vraag
Stel uw vraag aan de Dexxter-community met meer dan 25.000 eenmanszaken en geverifieerde Dexxter-experts.

30 dagen gratis. Geen kredietkaart nodig.

Probeer het vooral zelf uit. Zelfs als je nog geen ondernemingsnummer hebt, kan je al aan de slag.

Community

Andere vragen van de community

Gebruik auto

BTW tarief BBQ aan huis

Kosten onbekende lichte vracht

Dagboeken per kwartaal

Cash geld ontvangen

handelsgoederen of niet

vooruitbetaalde facturen naar volgend boekjaar?

Ouder boekjaar aanmaken ifv inboeken afschrijvingen

Eénmanszaak of Commanditaire Vennootschap

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten