Kosten zichtrekening
Ik zou graag naar een andere bank overstappen voor mijn eenmanszaak (Hello!Bank naar ING bank). Echter is de zichtrekening bij ING bank betalend. Mag ik deze kost die hiervoor maandelijks/jaarlijks aangerekend wordt volledig inbrengen in mijn boekhouding? En hoe staaf ik dit, aangezien hier geen maandelijkse facturen voor zullen uitgestuurd worden door de bank?
Inboeken sociale bijdragen
Ik heb het document wat Acerta mij heeft doorgestuurd geüpload als bijlage voor mijn sociale bijdrage. Is dit voldoende?
BTW plichtig maar kom niet aan de grens
Ik heb me ingeschreven als BTW plichtige onderneming. Stel nu dat ik de grens van 25.000 euro niet behaal. Moet ik hiervoor facturen veranderen of hoe werkt dit juist?
Peppol deactiveren op cashaca
Hoe kan ik mijn peppol deactiveren op cashaca? Om erna te activeren op Dexxter?
Cost: Mortgage Loan in Accouting for Bijberoep
Hi, I am wondering if i include the part of the interest i pay from my home loan as a cost in my bookkeeping, would there be a disadvantage when i sell my home with the taxes? I have a bijberoep and i do use the homeoffice sometimes, so i am wondering if i can […]
2 de bedrijf aansluiten
Beste, Is het mogelijk een 2 de bedrijf te koppelen in dexter? Hoe hou je ze dan uit elkaar? Ik ben op dit moment al klant bij jullie en wil mss een 2de bedrijf mee aansluiten. mvg bert Pauwels
3de betaler wordt betwist door mutualiteit
wanneer ik een factuur opmaak naar de mutualiteit van 3de betalerregeling, maar de mutualiteit is het iet eens met mijn aangerekende bedrag dat op de factuur staat. Hoe moet ik dit dan aanpassen?Als de mutualiteit na contact name wel nog een bijstorting doen, hoe breng ik dat dan in?Dankjewel voor antwoorden
Aankoopfacturen
Kan je in 2026 nog altijd aankoopfacturen inboeken van 2025?
Onkosten ingeven eerste boekjaar
Beste, Ik ben dit jaar zelfstandige in bijberoep geworden. Ik heb dit jaar dan ook enkel kosten gemaakt door de initiele investeringen, zonder dat ik daar al inkomsten kan tegenover zetten. Ik vraag mij af hoe het zit met de boekhouding hieromtrent. Is het voldoende als ik deze in dexxter aangeef als kosten? Wat met […]
Klant vraagt achteraf een factuur, maar heeft reeds betaald.
Mijn klant heeft het verschuldigde bedrag reeds volledig betaald. Nu wenst hij hier een factuur van. Wanneer ik een nieuwe factuur maak, kan ik nergens afvinken dat hij reeds betaald heeft. Enkel bij het “Factuur uploaden” kan ik dit aanduiden, maar ik heb van deze verkoop geen factuur om te uploaden. Help 😉