Dag allemaal,
ik wil dit jaar een opleiding van +- €2000 volgen (ik ben er nog niet uit of ik ga opteren voor de BTW-vrijstelling dus laat ons even het BTW-verhaal achterwege laten). Ik heb nog geen KBO-nummer want ik heb ook nog geen zaak; vooraleer ik zou starten met de zaak, dien ik namelijk sowieso die opleiding te volgen. Ik kan bovendien ook nog niet garanderen dat ik dit jaar al klanten ga hebben, dus er is geen zekerheid van winst/omzet.
Gezien de kost van de opleiding, heb ik volgende vraag: Kan ik die €2000 inbrengen (als kost dan?) en afschrijven, nadat ik mijn opleiding heb afgerond? Mag dit verspreid worden over meerdere jaren? vb. ik start morgen met de opleiding, betaal de €2000 en start in ’24 met mijn zaak; kan ik vanaf ’24 de opleiding die ik in ’23 heb gevolgd, afschrijven? Zijn hier bepaalde voorwaarden (tijdsduur) aan verbonden?
Bedankt alvast!