Community 🤼

Kosten ING

NH

Mijn bank heeft kostenafrekening en intresten kosten van mijn rekening gehaald. Hoe boek ik dit in bij bedraguitgave als er maar 1 bedrag staat? Wat vul ik in bij excl. BTW en incl. BTW?

  • Ik heb dat allemaal op kostencategorie ‘diverse financiële kosten en bankkosten’ geboekt, eigenlijk gewoon even zoeken op bank in de kostencats.

    Als er (voor een stuk) btw op zit, vul je het bedrag excl in en het bedrag inclusief in. De rest loopt toch vanzelf? 🙂

    Of als er geen btw op zit (check bankuittreksel daarvoor), excl en incl hetzelfde invullen voor het bedrag dat ze van je rekening hebben gehaald.

  • Dankjewel voor je antwoord! Voor mij staat het niet duidelijk op de ING papieren. Ik kan geen foto toevoegen om het te tonen. Het gaat om een bedrag van €79,56 en op het ING bankuittreksel staat:

    “niet onderworpen aan BTW: -36,00(0)

    btw 21% op: – 36,00 (1)

    €7,56”

  • Beste,

    Ik heb dit zelf ook zelf voor en ingeboekt als volgt (met jouw voorbeeld dan): bankkost 72 EUR excl btw en 79.56 EUR incl btw

  • Waarom €72 excl btw? Wanneer je het bedrag €79,56(dat ik vermoed incl BTW is) daar de BTW van aftrekt kom ik op een bedrag van €65,75.

  • Als ik u post van 4 januari goed lees is er een deel van u kost niet onderworpen aan btw. De btw werd enkel berekend op 36 euro en niet op het volledig bedrag. Als je 21 % berekend op 36 komt je uit op 7,56 euro, percies wat er op het overzicht staat. Je vult dus 72 (= 2*36) in zonder btw en 79,56 incl btw. De rest doet dexxter zelf.

  • Ok dat begrijp ik maar waarom doe je 2×36?

Delen

Stel je vraag aan de Dexxter-community met meer dan 10.000+ eenmanszaken & geverifieerde Dexxter-experts.

⚠️ deze antwoorden zijn niet altijd geverifieerd.

Stel je vraag in de community

Stel je vraag aan de Dexxter-community met meer dan 10.000+ eenmanszaken & geverifieerde Dexxter-experts.

Pijl 1 - geel

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten