Community

Jobstudent

SG
2025-11-25

Vraag

Beste, ik wil mijn 17-jarige dochter in de kerstvakantie inschakelen als jobstudent. Waar moet ik dit aangeven?

Het valt wat buiten onze scope om hier advies over te geven en vooral om dan concreet te bekijken wat de impact is (afhankelijk van je gezinssituatie, vandaar). Maar ik geef je wel graag mee:

Je kan niet én je dochter inschakelen als jobstudent en deze kosten hiervoor inbrengen in je eenmanszaak.

En tegelijk haar fiscaal ten laste nemen voor je aangifte personenbelasting.

Zodra je het loon van de dochter als beroepskost aftrekt in de eenmanszaak, kan zij niet meer fiscaal ten laste zijn.

Stel een vraag
Stel uw vraag aan de Dexxter-community met meer dan 25.000 eenmanszaken en geverifieerde Dexxter-experts.

30 dagen gratis. Geen kredietkaart nodig.

Probeer het vooral zelf uit. Zelfs als je nog geen ondernemingsnummer hebt, kan je al aan de slag.

Community

Andere vragen van de community

maaltijd cheques

Sociale bijdrage in btw aangifte

Betalingsherinnering

Moet je Sabbam betalen als je Spotify gebruikt?

Op voorhand betaalde daginkomst

Loon uitkeren

peppol factuur ontvangen

factuur

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten