Community

Sociale bijdragen

FS
2025-11-26

Vraag

hoe komt het dat mijn ingeboekte sociale bijdragen niet vermeld worden in het menu onder sociale bijdragen en het dus lijkt dat ik die niet betaald heb? Wat als ik later in het jaar nog extra bijbetaal, hoe boek ik dat dan in?

Vermoedelijk heb je die dan ingeboekt als "eindafrekening".

Voor ze meetellen als betaalde sociale bijdragen in het jaar zelf, moet je ze inboeken als "kwartaalbijdragen".

Je ziet dat ook telkens netjes staan op het document zelf: kwartaalbijdragen of eindafrekening (soms ook wel eens regularisatie genoemd).

Stel een vraag
Stel uw vraag aan de Dexxter-community met meer dan 25.000 eenmanszaken en geverifieerde Dexxter-experts.

30 dagen gratis. Geen kredietkaart nodig.

Probeer het vooral zelf uit. Zelfs als je nog geen ondernemingsnummer hebt, kan je al aan de slag.

Community

Andere vragen van de community

Hoe aankoopfactuur zonder btw vermelding inboeken

De in januari ontvangen factuur van ORANGE is niet via PEPPOL –> geen BTW recuperatie?!

Voorafbetaling als je verlies denkt te maken in je 1ste jaar als zelfstandige in bijberoep.

gesloten kwartaal aanpassen

BIV-bijdrage (vastgoed)

wijziging btw statuut, toch btw aangerekend

Laptop inbrengen

Onbetaalde factuur – hoe nieuwe factuur met aanmaningskosten aanmaken?

kosten parkeergarage

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten