Community

pensioen opbouw

VV
2025-09-08

Vraag

Ik zou graag 4/5de gaan werken om meer tijd te steken in mijn bijberoep. Door 4/5de te werken verlies ik echter wel een deeltje pensioen. Wordt dit opgevangen door de sociale bijdrage die ik betaal als zelfstandige in bijberoep?

Of werk ik dan 6 dagen om pensioen te krijgen voor 4 dagen? 🙂

Als je sociale bijdrage betaald als zelfstandige in bijberoep (minder dus dan in hoofdberoep) dan bouw je geen pensioen op. Dus nee dit wordt niet opgevangen. Als zelfstandige in bijberoep bouw je niks op, je betaald alleen mee
Stel een vraag
Stel uw vraag aan de Dexxter-community met meer dan 25.000 eenmanszaken en geverifieerde Dexxter-experts.

30 dagen gratis. Geen kredietkaart nodig.

Probeer het vooral zelf uit. Zelfs als je nog geen ondernemingsnummer hebt, kan je al aan de slag.

Community

Andere vragen van de community

Overzicht verkoopartikelen

Facturen Mollie

Wat moet ik doen als mijn klant nog niet op Peppol zit?

boekjaar aanpassen

Rente hypthecaire lening

Buiten gebruik investering

COMMISIEVERGOEDING

Loon/inkomsten

twee reeksen factuurnummers

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten