Community

Kasboek verplicht?

SB
2025-07-05

Vraag

Hoi,

Ik ben gestart als pedicure in bijberoep en gebruik Dexxter voor mijn boekhouding.

Moet ik nog een fysiek kasboek bijhouden als ik al mijn inkomsten en uitgaven ingeef in Dexxter? Mijn dagontvangsten zijn een mix van cash en Payconiq (50/50) en ik ben niet btw-plichtig.

Ik stort mijn cash inkomsten ook direct op mijn zakelijke rekening.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Goede vraag
Hi, Vanaf contante betalingen een structureel deel van je onderneming zijn, dan ben je wettelijk verplicht een kasboek bij te houden. Dat is wat de wet hierover vertelt. Vanaf wanneer een deel structureel is, dat wordt verder niet verduidelijkt (is 30% structureel, is 10% structureel?). Maar 50% is volgens mij wel zeker een structureel deel, dus daarvoor houd je best een kasboek bij. Grt., Ad.
Dank u wel
Stel een vraag
Stel uw vraag aan de Dexxter-community met meer dan 25.000 eenmanszaken en geverifieerde Dexxter-experts.

30 dagen gratis. Geen kredietkaart nodig.

Probeer het vooral zelf uit. Zelfs als je nog geen ondernemingsnummer hebt, kan je al aan de slag.

Community

Andere vragen van de community

uitgaven

hoofdcategorie kosten

welke kostencategorie

Onkosten ingeven eerste boekjaar

Uitgaven inboeken 2023/2024

Myrthe Govaert

dagontvangsten kalender

Bulk download documenten

Van bijberoep naar hoofdberoep als psychotherapeut

Helaas! Onze community is momenteel enkel toegankelijk voor mensen die een proefperiode op Dexxter starten